LÆREPLANER OG STRUKTUR I FAG- OG YRKESUTDANNINGEN
Læreplaner for fag- og yrkesopplæringen (gjeldende fra 2020 og 2021)
Foreslå endringer i yrkesfagene (portal på udir.no lansert i 2021)
Gjennomgang av det yrkesfaglige utdanningstilbudet (Utdanningsdirektoratets anbefalinger til Kunnskapsdepartementet 2016)
STATISTIKK
FORSKNING, ANALYSER OG EVALUERINGER
Markedsanalyse om digitalt utstyr, digitale læremidler og læringsressurser i fag- og yrkesopplæringen (Oslo Economics 2022)
Vg3 fagopplæring i skole – av akseptabel kvalitet? Evaluering av tiltak rettet mot videregående opplæring i Utdanningsløftet 2020 (Nifu 2022)
Evaluering av utstyrstilskudd for yrkesfag (Oslo Economics, Samfunns- og Næringslivsforskning AS 2022)
Finn forskningsrapporter om fag- og yrkesopplæring (på udir.no)
Evaluering av Fagfornyelsen yrkesfag del 1 (NIFU, Fafo og OsloMet 2022)
Utradisjonelle utdanningsvalg blant elever og lærlinger (NTNU Samfunnsforskning 2022)
Bedre dimensjonering av utdanningstilbudet (SØA 2022)
Relevans i fag- og yrkesopplæringen. Utvikling og analyse av en fagarbeiderundersøkelse og
en arbeidsgiverundersøkelse (Fafo og Nifu 2020)
NYTTIGE LENKER FRA EU OG OECD
Education at a Glance 2022 (OECD 2022)
Ferdigheter for i dag og fremtiden (Brosjyre fra EU)
STRATEGIER OG PLANER
Samfunnskontrakten for flere læreplasser (2021)
Strategi for et mer likestilt utdannings- og arbeidsmarked 2021-24 (Kunnskapsdepartementet)
Digitaliseringsstrategi for grunnopplæringen 2017-2021 (Kunnskapsdepartementet. Forlenget til 2022)
STORTINGSMELDINGER OG NOU
NOU 2019:25 Med rett til å mestre – struktur og innhold i videregående opplæring (Lied-utvalget)
Stortingsmelding 21 (2020-21) Fullføringsreformen – med åpne dører til verden og fremtiden